Mapa procházek

…starší příspěvky... ZDE

• Do Bohnic a na hřbitov Sobota 10.5.2014 Ve starých Bohnicích procházka začíná, neuvěříte, že jste v PrazePůjdeme na bezesporu zvláštní výlet. Do Bohnic a na hřbitov. O kráse starých Bohnic jsem se dozvěděla nedávno. Při brouzdání  po internetu jsem narazila na možnost objednat se na noční prohlídku starého bohnického hřbitova. To už byl jen krůček od ... Číst dál...
  • Co jsem našla na výletě Sobota 3.5.2014 DSC_0841Mám pár fotografií, které se mi tak úplně nehodily do příspěvku. Pokaždé, na každém výletě i malé procházce je spousta rostlin, planě rostoucích nebo vyšlechtěných, stejně tak i stromů, které zaujmou. Jsou pokaždé jiné, vždy jinak krásné.  Následující povídání, nebo ... Číst dál...
  • Vyhlídka Máj Středa 30.4.2014 vyhlídka MájNa prvního máje je volno a tak půjdeme na výlet. A kam jinam, než na vyhlídku Máj. Jistě většina z Vás zná. Jedná se o unikátní meandr, který vytvořila řeka Vltava v místech bývalých Svatojánských proudů a my se na ... Číst dál...
  • Kostel Narození Panny Marie ve Vysokém Újezdě u Netvořic. Středa 30.4.2014 DSC_0862Je krásný, je původně gotický,  je dominantou obce i jejího okolí, zdobí  výhled na údolí, je ve Vysokém Újezdě u Netvořic. Byl postaven na počátku 14. století, pravděpodobně na podnět rytířů z Nedvězí. Před tím, na počátku vzniku obce , ... Číst dál...
  • Orchideje ve Fata Morganě Pátek 25.4.2014 DSC_0508Je to přesně měsíc, co skončila výstava orchidejí v Botanické zahradě hl.m.Prahy, ve skleníku Fata Morgana. A je tedy tak právě čas na ni zavzpomínat ve fotografiích a  Vám, co jste na ni ještě nikdy nebyli ukázat, kam máte za ... Číst dál...
  • Velikonoční fotogalerie Neděle 20.4.2014 DSC_0191Toulám se tak o Velikonocích po lesích a loukách severních Čech a říkám si, že je škoda nepodělit se s Vámi o tu krásu. V následující fotogalerii můžete najít probouzející se přírodu naší země, kvetoucí borůvky,  fertilní lodyhu přesličky rolní s výtrusnicovým ... Číst dál...
  • Rakouské ozdůbky, blbůstky, cetky a se..petky Sobota 19.4.2014 DSC_0106Tento příspěvek je volným a posledním pokračováním článku A uvidíte i iglů….Oba dva jsou o cestě do Rakouska, kterou jsem nedávno podnikla. Kromě krásné přírody v prvním příspěvku mě zaujaly rakouské ozdůbky, girlandy, truhlíky, květinářství a nevím co ještě. Říkám ... Číst dál...
  • A uvidíte i iglů…… Pátek 11.4.2014 KitzbühelMilí přátelé, jistě už z mých článků víte, jak ráda mám celou naši zem a lidi  a přírodu tady u nás. To mi ovšem nebrání v občasných výletech k sousedům. O jedné takové cestě Vám dnes povyprávím. Pojedeme do Kitzbühelu, ... Číst dál...
  • Skalničky u Fausta Čtvrtek 3.4.2014 Saxifraga Valčík  Kliknutím na foto otevřete fotogalerii     Třikrát do roka mám o radost postaráno. Jdu na výstavu skalniček do zahrady vedle Faustova domu, v Praze na Karlově náměstí. Kdo to tam znáte, jistě si představíte neutuchající zmatek, tramvaje, autobusy a procesí spěchajících lidí ... Číst dál...
  • Kostel svatého Jana Nepomuckého Na Skalce Čtvrtek 3.4.2014 DSC_0720 Dnes Vás zavedu ke kostelu sv.Jana Nepomuckého Na Skalce, v Praze, ve Vyšehradské ulici.  Mám to místo ráda, do zahrady, která přiléhá ke kostelu chodívám na výstavy skalniček. Baví mě si představovat, jak to na takových místech vypadalo dřív.   Na místě ... Číst dál...
  • Vázy a tulipány na Pražském hradě Čtvrtek 27.3.2014 DSC_0267Tulipány a vázy na Pražském hradě –  řekla jsem si, to musím vidět a povím Vám ,stálo to za to. Pražský hrad miluji, všechny jeho zákoutí, uličky, zahrady. Chodím k němu z různých stran, od Petřína, od Nového Světa, zespoda ... Číst dál...
  • Hrabalovým Kerskem Pátek 21.3.2014 DSC_0001Myslím, že tohle období je tak akorát  na „Slavnosti sněženek“ nemyslíte? A tak jsme se vydali na to správné místo, do Kerska. Už při příjezdu si vybavíte film, cestu, po které veze Jaromír Hanzlík polévku………. Auto jsme nechali přímo u Svatojosefského ... Číst dál...
  • Kostel svatého Prokopa v Braníku Pondělí 17.3.2014 DSC_0703Další kostel z cyklu Zapomenuté kostelíky je v Braníku,  nedaleko (tři stanice tramvají) kostela Michaela Archanděla v Podolí a jeho historie s ním trochu souvisí. Braník,  dříve vzdálené předměstí Prahy, obklopený sady a vinicemi, byl častým cílem pro výlety pražanů.  V ... Číst dál...
  • Hrad Okoř a osada Colorado Pátek 7.3.2014 DSC_0991Letošní zima ani zimou není a dá se chodit na výlety jako na jaře. Navíc sluníčko přeje focení. A tak jsme zase vyrazili. Tentokrát na Okoř. Na Okoři jsem naposledy byla asi před patnácti lety a přiznávám, že trochu vymizel ... Číst dál...
  • Masopust Pátek 28.2.2014 DSC_0923 – orez Období masopustu trvá od Tří králů do Popeleční středy a pro naše předky to byl čas zabíjaček a svateb,  Radovánkami si krátily dlouhé zimní dny a dobu, kdy bylo v hospodářství méně práce. Popeleční středou, dnem, který ukončoval masopustní období, začínal  čtyřicetidenní ... Číst dál...
  • Kostel svatého Michaela Archanděla v Podolí Neděle 23.2.2014 kostel sv.Michaela Archanděla v Podolí  První z malých a možná zapomenutých kostelíků, je v pražské čtvrti Podolí a jmenuje se kostel svatého Michaela Archanděla v Podolí.       Malý kousek od Podolské vodárny,cestou na Vyšehrad, v ulici Pod Vyšehradem,  stojí  už od roku 1222 (ano, čtete správně) kostelík, obklopený udržovanou ... Číst dál...
  • Dvořákova stezka Čtvrtek 13.2.2014 pískovcové skály        Je opět sobota, sluníčko svítí, škoda sedět doma. Už v pátek jsem našla výlet.  Okružní cestu (okruh je nejlepší, protože nejdete stejnou cestou zpátky, že), na které jsme ještě kupodivu nebyli. Vede z Kralup nad Vltavou do Nelahozevsi – tento ... Číst dál...
  • Lavičky ve Stromovce Středa 5.2.2014 DSC_0567Další procházka, na kterou bych Vás chtěla vzít začne v pražské Troji. Nepůjdeme ale do ZOO, ani do Botanické zahrady v Troji, nenavštívíme skleník Fata Morgana. Naším cílem budou lavičky. Lavičky ve Stromovce.     Do Troji se můžete dostat autobusem z Holešovic, ... Číst dál...
  • Malé putování na horu Říp a do Máslovic Čtvrtek 30.1.2014 rip6Hora Říp, fascinující hrbolek opředený pověstmi, jeden ze symbolů českého národa přitáhnul jedno sobotní dopoledne i nás. Na Říp se můžete vydat z mnoha míst. My zvolili, vzhledem k možnostem některých členů výpravy, asi tu nejkratší variantu, to ovšem nic neubírá výletu na ... Číst dál...
  • Lesem Pátek 17.1.2014 webles4 Je polovina ledna a já se ráda vracím zpět k tomuto příspěvku, protože mi zrovna přišly na mail moc hezké fotografie od Růženky, milé to navštěvovatelky mého webu a já sem nemohu nedat . Nafotila je cestou k lesu.  Vrátí ... Číst dál...
  • Karlov, Nové Město pražské Neděle 5.1.2014 karlov16       Dnešní procházka bude z těch kratších a pohodlnějších, ale zato bude velice krásná. Povede po pražském Karlově, magickém to koutě Nového Města pražského, místě, které patří k mým nejoblíbenějším.                                       Procházku vždy začínám od kostela Nanebevzetí Panny Marie na Karlově.           Jeho základ položil Karel IV., který ... Číst dál...
  • Přerovský advent Úterý 24.12.2013 betlemuvod              Tak  jsem si dnes přečetla, že lidé brali o poslední adventní neděli obchodní centra útokem. Mohu Vás ujistit, že já tam rozhodně nebyla. Já bych tam totiž v tuhle dobu nikdy nešla.  Byla jsem ... Číst dál...
  • Vánoční strom pro Staroměstské náměstí Neděle 24.11.2013 Tak byl dnes zase pokácen strom pro Staroměstské náměstí.    V Ratajích nad Sázavou se uskutečnila show, při které padl přes 60 let starý smrk, vážil 7 tun,  byl přes 24metrů vysoký.     Byl poctěn. Bude stát, uříznutý,  přibližně měsíc na náměstí  našeho hlavního ... Číst dál...
  • Výstava Exotika 2013 v Lysé nad Labem Úterý 5.11.2013 Ve dech 24.10 – 28.10 se na výstavišti v Lysé nad Labem konal již šestý ročník výstavy EXOTIKA .   Díky nově vystavené hale se mohla expozice rozšířit. Letos byla celá jedna hala věnována akvaristice a akvaristickým potřebám. Poměrně levně šlo pořídit rybky, rostliny ... Číst dál...
  • Čas dušičkový Pátek 1.11.2013       Možná jste to také prožili. Když jsem byla malá, vnímala jsem dušičkové období velice tajuplně. Těšila jsem se na návštěvu hřbitova, zvláště večer měl pro mne neopakovatelnou atmosféru. Mystika se mísila s pohádkovým strachem. Rozhodně ale chyběl smutek. Zemřelé příbuzné jsem ... Číst dál...
  • Čas koní Středa 16.10.2013   Tak jsem ráno vstala a říkám si, dneska budou mít krásně. Je to zvláštní, vůbec nejsem sportovní typ, nezajímám se o závody ani turnaje, ale druhou říjnovou neděli se prostě musím dívat.  Velká pardubická steeplechase, oslava prastarého spojení člověka s ... Číst dál...